Плекаймо свої таланти Урок
27.03.2017, 16:28



                          Конспект відкритого уроку на тему:
                                                      «Плекаймо свої таланти»                                                                           


Тема: Плекаймо свої таланти. Притча про таланти (Матвія 25:14-29).
Мета: допомогти учням усвідомити те, що Бог обдарував кожну людину своїми дарами – талантами; формувати в характері дітей відповідальність за належне використовування Божих дарів; розвивати бажання використовувати ці Божі дари для добра ближніх.
Ключовий вірш:
     «Усяке добре давання та дар досконалий походить згори від Отця світил, що в Нього нема переміни чи тіні відміни» (Яків 1, 17).
Міжпредметні зв’язки: українська література, музика, образотворче мистецтво.
Словник термінів та понять:
-    «талант» – грошова одиниця: 25 кг срібла. На сьогодні – це 60000 доларів. 5 талантів – 300000 доларів.
-    Здібності – уміння і схильності людини до певного виду діяльності;
-    «добро для ближніх» – вияв поваги, любові, милосердя …. – щодо свого ближнього
Засоби навчання: Святе Письмо, підручники, картки із назвами груп, дидактичний матеріал.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Привітання, налагодження контакту з дітьми.
Слава Ісусу Христу!
ІІІ. Молитва перед наукою. Мотивація перед молитвою.
    1.  Слово вчителя.
Срібні дзвіночки молитву дзвонять,
            Зложімо в молитві щиро долоні.
Тож станьмо рівненько і Бога попросим,
Щоб Він допоміг і малим, і дорослим.
    Сьогодні ми помолимось за те, щоб Бог світлом своєї науки просвічував наші серця, робив їх відкритими до Нього і до ближніх, давав нам розуміння того, що ми Його найдосконаліші творіння, про яких Він піклується щоденно і обдаровує Своїми талантами. «Отче наш».
2. «Дзеркальце настрою»,    Діти сьогодні ми будем працювати в групах в нас є три групи, на партах у вас лежать дзеркальця настрою.
ІV. Актуалізація опорних опорних знань учнів.
─  Пригадаємо, діти,  про що ми говорили на попередньому уроці.                               На минулому уроці ми говорили про працелюбність та винагороду за працю.
─ Пригадаємо мораль притчі «Про робітників у винограднику».
/Відповідь учнів/
Отже, кожна людина повинна  своєю працею, своїми вчинками виявляти любов до Бога і до ближнього.
На аркуші сірого паперу намальована виноградна лоза. Діти, пишучи свої добрі вчинки, прикріпляють листочки до гілки виноградної лози.
─ Завдяки чому ми можемо робити ці добрі вчинки?
/Учні висловлюють свої думки/.
Завдяки відповідальності за використаний час на примноження добра для ближніх.
V. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності.
Сповнений краси і різноманітних таємниць світ Господь подарував людям і чекає від них співпраці у творенні добра. Чекає, щоб люди разом з Ним несли один одному радість. Для цього Бог наділяє їх різноманітними талантами: хтось має гарний голос і співає, хтось пише чудову музику, а хтось її виконує; хтось, маючи хист до слова, розповідає про красу цього світу, а хтось, володіючи пензлем і фарбами, відтворює цю красу у своїх картинах. Комусь Господь дав талант лікаря, комусь – учителя, а комусь – архітектора.
Іноді ми думаємо, що в звичайних буденних справах  талант не потрібен. Та ми помиляємося. Він потрібен усюди – у прибиранні кімнати, готуванні обіду, водінні автомобіля, вирощуванні городини, вивченні шкільних предметів…
Разом, слугуючи своїми талантами один одному, люди допомагають Богові робити світ кращим, світлішим, добрішим.
VІ. Оголошення теми і мети уроку
Тема нашого уроку сьогодні: «Плекаймо свої таланти». Відкриваємо зошити і записуємо тему уроку.
Давайте разом визначимо мету і завдання нашого уроку.
/Відповіді учнів/.
Незакінчені речення. (Метод «Мікрофон»)
   Отже, ви сьогодні дізнаєтеся, що означає слово талант, ознайомитесь із висловами зі Святого Письма та відомих людей до даної теми, продовжите вчитись аналізувати вчинки людей і формувати у своєму характері відповідальність за належне використовування Божих дарів та бажання використовувати дані Богом таланти для добра ближніх.
Давайте прочитаєм ключовий вірш до уроку: (Ключовий вірш)
   ІV.   Вивчення нового матеріалу
─   діти, подумайте, що ж означає слово «Талант»? Свої думки запишете на промінчиках сонця.
/3 групи по 3 промінчики записують і прикріплюють до сонця/.
(гарно співати, малювати, куховарити)
Кожна людина має дар Божий. Одній вдається добре майструвати, іншій – малювати, третій – співати чи грати на інструменті. Одні пишуть, інші вправно роблять операції, треті прекрасно куховарять. А є люди, які вміють розвеселити або розрадити у важку хвилину. Комусь легко дається математика, а хтось добивається високих успіхів у спорті. Усі ці вміння людини називаються здібностями або талантами.
Зараз слово «талант» означає видатні природні здібності людини, уміння робити щось краще за інших. Нашому талантові, як і всьому в земному житті, завдячуємо Богові. Однак усвідомлення нашого таланту як Божого дару зовсім не означає, що в якийсь момент ми можемо припинити працювати над собою, розвивати й удосконалювати свої здібності.
Словникова робота. /Учні записують визначення понять у словники/.
Робота з підручником.
Слово „талант” має доволі давнє походження.
У Римській імперії так називали золоті або срібні монети. «Талант» – грошова одиниця: 25 кг срібла. На сьогодні – це 60000 доларів.
5 талантів – 300000 доларів.
/Зачитування пояснення слова у підручнику /.
Щоб краще зрозуміти обидва значення, ми подивимось і послухаємо притчу про таланти і дізнаємося як правильно розпоряджатися тим багатством, яке дає нам Бог.
Притча про таланти (Мт.25, 14-30)
Зачитаємо притчу у ролях. /Вчитель розподіляє ролі/.
Бесіда за питаннями до притчі.
Мораль притчі. /Пояснення вчителя, записи в зошити/.
─ Кожного з нас Бог наділив талантами, які ми повинні в собі віднаходити і примножувати. Ми відповідальні перед Богом за те, як розвиваємо свої здібності. Наші таланти повинні приносити ближньому користь, а не шкоду.
Отже В очах Господніх  у всіх нас є «Таланти», всі ми талановиті. Наші дари, вплив, гроші, розум, інтелект, почуття, становище у суспільстві, навіть можливість вільно читати Біблію та відвідувати богослужіння – це все ті таланти, якими Бог наділив нас. Ми від Бога отримали дуже багато, що можна  назвати талантами.
А чи знаєте ви про таланти своїх однокласників. Зараз пограємо у гру «Наші таланти». Я знаю що Софія Жур гарно співає , Таня Турик розказує вірші. Хлопці  вправно майструють.
То що ж допомагає нам розвивати свої здібності? Зійти на вершину свого таланту нам допоможуть сходинки.(Презентація)
Зараз ми пограємо у гру «»Сходинки». Будемо працювати у групах. Перед вами «Сходинки сходження на вершину таланту». Кожна сходинка повинна мати назву. Ці сходинки – це чесноти та якості людського характеру, які допомагають людині зійти на вершину свого таланту. Яка група більше сходинок назве, та й переможе.
Я також підніматимусь сходинками, називаючи їх. Згодом зіставимо: чи співпадають назви наших сходинок.
- Як ви гадаєте, чи людина використати свій талант для зла? Наведіть приклади. (Зброя, атомна бомба, негарні малюнки, пісні).
Отже любов до Бога і до ближнього є найвищою сходинкою, оскільки подолавши її, ми ніколи не використаємо своїх талантів для зла, а лише для добра і щастя інших людей.
Талант – це дорога до успіху, дорога до щастя, дорога до визнання.
А яких талановитих людей України ви знаєте? Україна багата своїми  талантами, які здобули шану і повагу українського народу?
Т.Г. Шевченко, Леся Українка, Іван Франко…
/Презентація/.
Унікальним був талант великої української художниці Катерини Білокур, яка, не маючи відповідної освіти та засобів для малювання, створювала справжні шедеври світового мистецтва. /Презентація з відео/.
(1 група презентує Катерину Білокур)
(картини Ковалика Володимира)
- Чи завжди талановиті люди є успішними?
- Що ж їм перешкоджає бути успішними і щасливими?
/Відповіді учнів/
(Лінивство, погані звички, погані друзі).
Що б ви порадили цим людям.//Учні висловлюють свої думки/
VІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
1.    А зараз пограємо у динамічну гру. Поділ класу на три пари. Вчитель зачитує висловлювання сучасних людей, які отримали таланти від Бога, а учні кожної пари, символізуючи рабів із «Притчі про таланти», встають, коли вислів стосуватиметься них. Якщо хтось сплутає і встане не на свою фразу, то парі знімається один бал. На карточках – назви пар. Учні вибирають собі назви пар.
Фрази, які виголошує вчитель:
1)    Навіщо працювати, мені і так у житті поталанить. (Третій раб)
2)    Хоч, можливо, хтось має і більше талантів, але я щасливий від того,  скільки маю я і все зроблю для того, щоб їх було більше. (Другий раб)
3)    Чому у мене так мало талантів? У інших он скільки! (Третій раб)
4)    Бог такий добрий! Стільки талантів мені подарував! Є над чим працювати! (Перший раб)
5)    Я впевнений, що якщо у людини і небагато талантів, їх можна примножувати наполегливою і сумлінною працею. (Другий раб)
6)    У мене багато талантів і я буду використовувати їх для блага свого народу. (Перший раб)
7)    У мене немає умов, щоб розвивати свої таланти. (Третій раб)
8)    У мене є талант до малювання. Також люблю писати вірші. Буду наполегливо працювати і розвивати ці таланти. Можливо у майбутньому їх поєднаю: стану поетом та художньо оформлю свою поетичну збірку.(Другий раб)
9)    У мене стільки талантів. Буду добре вчитись, сумлінно виконувати настанови батьків і вчителів, щоб у майбутньому стати видатною людиною і служити своєму народові.(Третій раб)
/Пояснення учнями прислівʼїв у підручнику /.
Можливо хтось із вас знає прислів’я про таланти. /Учні  зачитують і пояснюють   2 група підготувала прислів’я /
1.    Не талант - знати, а талант - утримати.
2.    Таланту за гроші не купиш.
3.    Талант помножений на працю дає результат, ті хто не помножать талант ─ загублять усе.
Давайте подивимось які ж головні секрети примноження власних здібностей : (Презентація)
Головні секрети примноження власних здібностей:
1)    не переоцінювати їх, усвідомлювати, що вони даровані Господом і Ним же можуть бути відібрані, як у третього раба із притчі;
2)    підтримувати свій талант постійними вправами, наполегливою працею;
3)    використовувати свої здібності тільки на добрі справи в ім’я Господа і ближнього;
4)    постійно молити Всевишнього про підтримку таланту, дякувати Йому за цей високий дар.
Дякуйте Богові за свої таланти і не занедбуйте їх. Пам’ятайте науку Христа про світло свічечки. Запалену свічку не ховають під ліжко, а навпаки ставлять на видному місці, щоб вона освічувала всіх. Тому наші таланти не потрібно приховувати, а дарувати їх плоди – пісні, вірші, картини.
Підсумок уроку. Гра «Мікрофон»
 - Що вам найбільше запам’яталось з пройденого матеріалу?
(Відповіді учнів)
Дорогі діти, тут на землі під голубими небесами, серед духмяного дива запашних трав, щебету птахів, серед моря радощів і печалі, горить маленькою свічкою кожна душа і кожна має даний від Бога їй талант
-    Який світить сонцем невгасимим,
-    Який дзвенить піснею, над горами,
-    Який потоком чистим дзюркотить,
-    Який цвіте ромашкою у полі,
-    Який синіє арнікою в горах,
-    Який зоріє ранньою  зорею,
-    Який словами душі вміє лікувати,
-    Який собою Бога може відкривати /на фоні «Весняного вальсу»/
Дорогі діти. Перед вами усе життя. Я сподіваюсь, що сьогоднішній наш урок запам’ятається вам надовго. Піклуючись про людей, Господь дарує їм різноманітні таланти, творчі здібності. І справді, яка прекрасна, талановита наша земля та наші люди. Щоб у житті досягнути чогось, потрібно вміти вчитися, працювати над собою, розвивати свої здібності. Людина має мудро використати свій талант – не лише заради своєї користі, а переш за все – заради добра ближнього, бо всі ми – діти Божі.
                    За кілька секунд пролунає дзвінок,
                  Подякуймо Богу за гарний урок.
Молитва учнів. Спасибі, Господи, Тобі
                     За той талант, що дав мені,
                      Родину, дім. дерева, квіти,
                     За школу, де веселі діти,
                     За щастя всім добро творити,
                            За вміння жити і любити. /На слайді/
VІІІ. Виставлення оцінок.
ІХ. Домашнє завдання. Опрацювати §13. Виконати завдання 9 у підручнику.
Слава Ісусу Христу!

Категорія: Розробки уроків | Додав: voleybodik1
Переглядів: 1575 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
ЗЗСО "Бірківський ліцей"

44240,

Україна, Волинська область. Любешівський район

с.Бірки,вул.Зелена,2

тел. /факс: (262)92-44-46.

e-mail: birki-zosh@i.ua

 
Кабінет інформатики "ЗЗСО Бірківський ліцей"
Закрита група · 1 учасник
Приєднатися до групи